Η μέθοδος μας

γιατί διαφέρουμε από τους άλλους

Η μεθοδολογία διδασκαλίας μας βασίζεται στην ανάπτυξη και όξυνση βασικών ικανοτήτων των μαθητών, με σκοπό να μπορούν να κατανοούν ευκολότερα το υλικό των μαθημάτων. Έτσι, αρχικά και πέρα από οποιαδήποτε προετοιμασία για εξετάσεις, κατ’ αναλογία με την ηλικία και τις ανάγκες των μαθητών, θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε την κριτική σκέψη, τη μαθηματική ικανότητα, την βασική ικανότητα στο χειρισμό της τεχνολογίας και την κοινωνικότητα των παιδιών.

Φυσικά, η «λύση της άσκησης» είναι εκ των ων ουκ άνευ για την κατανόηση προβλημάτων, ερωτήσεων και καταστάσεων, αλλά και για την προετοιμασία των μαθητών για εξετάσεις και αυτός είναι ο τελικός μας στόχος: «να λύσουν τελικά την άσκηση σωστά». Για αυτό το λόγο, χρησιμοποιούμε συχνά διαγωνίσματα σε προκαθορισμένες ημέρες με διαβαθμισμένη δυσκολία. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα όμως, η κατανόηση της λύσης είναι πολύ σημαντικός παράγοντας ώστε να λύσουν το πρόβλημα ξανά μόνοι τους, αποκτώντας αυτονομία και κρίση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Πέρα από την παραπάνω μέθοδο «προβλήματος-λύσης», επιδιώκουμε να μαγνητίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών χρησιμοποιώντας και άλλες μεθόδους διδασκαλίας συμπληρωματικά όπως:

  • ομαδική διδασκαλία για την επίλυση ασκήσεων, ώστε να αυξηθεί η μαθηματική ικανότητα και η συνεργατική συμπεριφορά των μαθητών,
  • ερωτηματική και διαλογική διδασκαλία,
  • καταιγισμό ιδεών, ακονίζοντας την κριτική τους σκέψη,
  • πειραματική διδασκαλία, όπου αυτή απαιτείται, προκαλώντας την εμπέδωση της γνώσης,
  • μελέτες περίπτωσης (case studies) και
  • ασκήσεις πολύ αυξημένης δυσκολίας, παρακινώντας τους μαθητές να συγκρίνουν το επίπεδο των προβλημάτων και να προσαρμόσουν την οπτική τους γωνία όσον αφορά στην αντιμετώπιση των ερωτημάτων σε εξετάσεις.

Πολύ σημαντικό ρόλο σε όλα τα παραπάνω παίζει το «μαθησιακό κλίμα» που προσπαθούν να διατηρήσουν οι εκπαιδευτές μας. Στο περιβάλλον μας, θέλουμε όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν στο μάθημα και να το κάνουν ακόμη και αν οι λύσεις που προσφέρουν για τις ασκήσεις είναι λανθασμένες. Αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες και τις αγωνίες τους και θέλουμε να τις απορροφήσουμε εμείς, ώστε οι ίδιοι να αποφορτιστούν και να αποδώσουν καλύτερα καθ’ όλη τη διάρκεια της κάθε χρονιάς. Χρειαζόμαστε καλή επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτών μας, έτσι ώστε να καταλαβαίνουμε καλύτερα τις ανάγκες τους και να καλύψουμε τα διδακτικά τους κενά, αν υπάρχουν. Για αυτό το λόγο, προωθούμε τη συζήτηση με τους καθηγητές για το υλικό των μαθημάτων και τη συνεργασία μεταξύ των ίδιων των μαθητών κατά τη διάρκεια των δια ζώσης διαλέξεων. Με αυτό τον τρόπο γίνεται προσπάθεια για καλύτερη κατανόηση του διδακτικού υλικού μέσα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Στο τέλος της ημέρας, θέλουμε να κάνουμε τους μαθητές μας να αισθάνονται ότι «η ώρα πέρασε τόσο γρήγορα που δεν το κατάλαβαν»!